Sąd Apelacyjny w Warszawie pozytywnie rozpatrzył apelację kancelarii w zakresie naruszenia praw poszkodowanej klientki jako pacjentki szpitala, w tym prawa do świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej oraz prawa do świadczeń zdrowotnych udzielanych z należytą starannością przez podmioty udzielające świadczeń zdrowotnych w warunkach odpowiadających określonym w odrębnych przepisach wymaganiom fachowym i sanitarnym.
Sprawa dotyczyła wadliwego leczenia klientki kancelarii, a konkretnie nieprawidłowego leczenia powikłań usunięcia woreczka żółciowego, skutkującego wieloma błędnym i niepotrzebnymi zabiegami i dodatkowym zakażeniem organizmu pacjentki bakteriami pochodzenia szpitalnego. Sąd pierwszej instancji podzielił zarzuty kancelarii skierowane wobec pozwanej placówki medycznej i zasądził na rzecz pokrzywdzonej kilkadziesiąt tysięcy złotych.
Sąd ten pominął jednak zarzuty zgłoszone przez kancelarię w pozwie, związane z naruszeniem praw pacjentki do świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej oraz prawa do świadczeń zdrowotnych udzielanych z należytą starannością przez podmioty udzielające świadczeń zdrowotnych. Na skutek apelacji powódki w powyższym zakresie Sąd Apelacyjny zmienił wyrok i zasądził na rzecz klientki kancelarii dodatkowe środki. Uzasadniając orzeczenie sąd podkreślił, że oprócz szkody i krzywdy, istotne są również prawa pacjenta, których naruszenie powinno skutkować odpowiednią rekompensatą.
powrót
Zapraszamy do kontaktu
ul. Grenadierów 30B lok. 9
04-062 Warszawa